Jak Wojtek przekonał Polaków do PiliPIli i jak mogą z tego skorzystać inne Biura Podróży  – CZĘŚĆ 1
W moich postach nie będę zgłębiał w kwestie opłacalności rozwiązań, które zastosowano w Pili Pili. Pragnę skupić się na ich efektywności. Decyzję o tym co i jak zastosować zostawiam Tobie.
 Zadbaj o pozytywne  wrażenia kientów 
To co stanowiło wartość dla klientów to niesamowita dbałość pracowników i kontrahentów PiliPili o zadowolenie klientów. A później “podgrzewanie” tego zadowolenia w social mediach.
Na taką skalę nie udało się to chyba żadnemu podmiotowi w branży turystycznej. O tym jak było budowane to zadowolenie napiszę w innych postach. Teraz skupię się na tym “podgrzewaniu”.
1. Załóż grupę na Facebooku z odpowiednią nazwą. Z czasem możesz ozbudować to do kilku grup.
2. Zapraszaj do niej swoich klientów. Niech na każdym kroku dostają informacje o tym, że jest taka grupa i warto do niej dołączyć. Z czasem klienci sami będą do niej dołączać. Ale na to musisz sobie zapracować.
3. Publikuj posty w grupie. Nie tylko oferty. Relacja np. 5:1
Opowiadaj o tym co masz w ofercie. Pisz długie posty, emocjonalne, o życiu. Wrzucaj zdjęcia, filmy. Odpowiadaj na komentarze. “Lajkuj”. Zachęcaj do rozmowy. Rób to systematycznie.
4. Za każdym razem informuj o grupie. W mailu, postach na fanpage, podczas rozmowy z klientem, w witrynie, na ulotkach, katalogach itd.
5. Poproś pracowników by pisali posty w grupie. O swoich wrażeniach, o sobie. To są social media. Ludzie chcą widzieć po drugiej stronie innych ludzi.
6. Poproś klientów by pisali posty o swoich wrażeniach z wyjazdów, wrzucali zdjęcia, oznaczali znajomych. Niech zapraszają do gupy znajomych. Możesz zawsze klientom podpowiedzieć schemat takich postów.
7. Odpowiadaj na pytania klientów. Jeśli zobaczą, że grupa może być miejscem komunikowania się z Tobą, chętnie będą z tego korzystać. Ludzie wolą napisać pytanie i uzyskać odpowiedź na FB niż zadzwonić. Im więcej będą pisać tym większa będzie aktywność i widzialność grupy na FB
8. Rób konkursy, wyzwania – ale dopiero gdy grupa się rozrośnie. I niekoniecznie z wielkimi nagrodami. Nie chodzi o to, by nauczyć klientów dostawania darmowych gratisów. Rywalizacja jest wpisana w nasz charakter. Warunkiem jest odpowiednia liczba osób by pojawili się chętni do tej rywalizacji.
9. Buduj społeczność wokół grupy swoich klientów. Zadbaj o ich lojalność, relacje. Niech się czują częścią Twojej firmy. Będą Twoimi ambasadorami na rynku.
10. Oferty w grupie to też posty. Ciekawe. Do poczytania, Osobiste. A nie tylko: hotel, zdjęcie, termin, cena.
11. Dbaj o kulturę wypowiedzi i komentarzy w grupie. Kasuj tylko ataki personalne, wyzwiska, wulgaryzmy itd. Kasowanie nieprzychylnych postów w długim terminie odbije się czkawką i ludzie Ci to wypomną. Negatywny komentarz to też informacja i warto się tym zająć. Poza tym emocjonalna dyskusja aktywizuje posty na FB. Wyciszaj przepychanki słowne między komentującymi.
12. Zadbaj o pozytywne emocje w grupie. Posty o fajnych rzeczach, trzymaj się z daleka od negatywów. Nie bądź dziennikiem negatywnych informacji i sensacji. Niech ludzie przychodzą do grupy, bo jest w niej dobry klimat, dobra energia.
13. Kreuj potrzebę i chęć wyjazdu. Niech klienci pomyślą “Chcę tam być!”, “Marzę by tam pojechać”.